
Primarul Aradului, Călin Bibarț, a declarat joi, întrebat într-o conferință de presă despre situația podului, că lucrările de remediere sunt în curs de finalizare și se va respecta termenul avansat în vară pentru deschiderea circulației rutiere, respectiv luna decembrie.
Edilul a spus că hobanele au fost retensionate, iar în prezent mai au loc lucrări la trotuare și pentru reinstalarea parapetelor, date jos pentru realizarea modificărilor la structură.
Primarul a precizat că testele la pod vor avea loc, cel mai probabil, săptămâna viitoare.
Pe 18 iunie, prefectul județului Arad, Mihai Pașca, a anunțat, într-o conferință de presă, că Inspectoratul de Stat în Construcții a verificat lucrările și a constatat ‘deformări’ ale structurii podului, fiind aplicată o amendă constructorului.
‘S-au constat acele deformări pe care le-am putut observa cu toții și care au apărut în faza finală a execuției lucrării, s-a aplicat cu acea ocazie și o sancțiune contravențională de către inspector constructorului și s-a dispus remedierea deficiențelor constate printr-o modalitate care urmează să fie stabilită de către proiectant și, bineînțeles, aprobată de către investitor. De altfel, reprezentanții Inspectoratului fac parte și din comisia de recepție și asigurăm și pe această cale cetățenii că această recepție se va realiza doar în condițiile legii și în condițiile în care toate deficiențele vor fi remediate’, afirmase prefectul.
La aceeași dată, Primăria Arad a transmis, printr-un comunicat de presă, că deschiderea traficului pe noua construcție se amână cu câteva luni. Instituția arăta că recepția lucrărilor nu poate avea loc ‘întrucât podul hobanat peste Mureș nu corespunde din punct de vedere tehnic’.
‘Pentru siguranța traficului și a tuturor celor care urmează să-l folosească sunt necesare reglaje suplimentare la nivelul hobanelor’, se menționa în comunicat, în care se mai preciza că se aplică penalități constructorului, conform contractului.
În luna august, autoritățile locale, constructorul și proiectantul anunțau, într-o conferință de presă desfășurată pe noul pod, că structura va fi ‘ușurată’ cu până la 1.500 de tone pentru a se remedia problemele, urmând să se renunțe la straturi de asfalt de la trotuare, la borduri sau alte elemente. Astfel, reducerea greutății structurii, înainte ca hobanele să fie reglate din nou, avea ca scop eliminarea ‘valurilor’ care erau vizibile la nivelul părții carosabile.
Toate remedierile sunt făcute pe banii firmelor implicate în proiect, iar Primăria nu va plăti nimic suplimentar, precizau autoritățile.
Noul pod peste Mureș din Arad, care a costat 165,7 de milioane de lei, urma să fie dat în folosință în această vară. Lucrările au început în 2022, iar construcția are 295 de metri lungime, o lățime de 23,5 metri, are piste de biciclete și iluminat decorativ pe bază de leduri.
Podul va permite o legătură rutieră mai rapidă între mari cartiere ale municipiului, respectiv UTA, Confecții, Pârneava, Alfa și Aradul Nou.